søndag den 1. juni 2014

Skønne Amanda skal have en Tankestreg.

Trille Rille er sendt i hjørnet på tænkepause. Den driller mig så meget, at jeg helt har mistet lysten til at lave den færdig lige nu. I stedet har jeg kastet mig over et nyt projekt til lille Amanda. Jeg har strikket en Tankestreg fra Geilsk. Garnet er Geilsk Uld/bomuld.


Den var ret hurtig at strikke, og vældig hyggelig. Jeg glæder mig til at se, om den passer. Jeg har strikket den i str 2 år, selvom Amanda kun lige har rundet sin første fødselsdag.
Jeg har testet min nye vaskemaskine, som har håndvaskprogram. Jeg må sige, at jeg er imponeret over resultatet. Jeg vaskede både kjolen, og den gule bluse jeg strikkede i Blackhill Højlandsuld. De blev fine begge to. Hurra for at slippe for at vaske alt sit strik i hånden.

I går var jeg hos Tanterne. Amanda er ved at vokse ud af sin elskede bomuldstrøje, så der må strikkes en ny. Det skal man ikke sige to gange til mig - jeg er altid klar til baby-/børnestrik.
Der skete dog det, som ofte sker når jeg nærmer mig en garnbutik. Jeg bliver fristet og inspireret. Jeg forsøgte i første omgang, at ignorere min trang til at købe garn til den der trøje, der bare hang der og så så spændende ud. Efter en tur op og ned ad gågaden endte jeg dog alligevel hos Tante Grøn igen, og købte garnet med hjem. Jeg er en uforbederlig strikaholic, og jeg er ikke engang flov over det.

Vel hjemvendt efter min hyggelige bytur, blev aftenen tilbragt i sofahjørnet, hvor der blev slået op til begge projekter. Begge trøjer er strikket i Tante Grøns Blomsterfrø - en lækker bomuld, der lægger sig så fint når man strikker den.


Jeg har læst et sted, at en undersøgelse har vist, at ved at strikke 20 min. hver dag, kan man sænke sin hjerterytme lige så meget, som ved at meditere. Det er en nyhed jeg kan lide at høre.

Jeg er godt klar over, at Lars kigger lidt skævt til mig for tiden. Hans Sømandstrøje ligger i strikkekurven og venter. Den er 98% færdig - jeg mangler bare at sy det ene ærme i og at lægge den op forneden. Det må jeg vist hellere se at få gjort, inden jeg strikker flere nye projekter færdige.

Godt at det er søndag =)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar